dinsdag 16 november 2010

Het kiezen & kopen van een stijltang

Een stijltang is een must-have voor veel meiden. Sommige gebruiken ze bijna elke dag, anderen voor een feestje. Ikzelf heb krullen/slag, wat ik wel mooi vind. Maar soms is het tijd voor iets anders! Als je eenmaal besloten hebt een stijltang te kopen, wil je natuurlijk wel een stijltang kopen die werkt. Er zijn zooo veel soorten en merken dat je er al snel niet meer uitkomt. Ik heb een aantal tips voor jullie verzameld, om het wat makkelijker te maken!

TIP 1   Wil je een goede stijltang kopen, dan kun je het beste gaan voor 1 met keramische platen. Ik hoor je denken, 'kera-wattes?' Keramische platen zorgen ervoor dat de temperatuur van je stijltang gelijk blijft, dit voorkomt uitdroging, en vervaging van kleur wanneer je je haar geverfd hebt. Het zorgt er ook nog eens voor dat het haar véél sneller stijl wordt.
TIP 2    Temperatuur is 1 van de belangrijkste dingen bij een stijltang. Bij iedere haarsoort hoort een andere temperatuur, dus is een temperatuurregelaar erg handig! Dit voorkomt verbranding, maar het bepaald ook hoe makkelijk je haar te stijlen is.
TIP 3     De grootte speelt ook een grote rol bij het kopen van je stijltang. Heb je lang haar, dan zou ik voor brede platen gaan. Ditzelfde geld voor dik en gekruld haar. Voor kort haar, en voor het minder pluizig maken van je haar zijn dunne platen geschikt. Met smalle platen kun je trouwens ook krullen maken, dus dan heb je 2 in 1!
TIP 4     De prijs. De één heeft nou eenmaal een groter budget dan de ander. Denk eraan: Duur betekend niet altijd beter! Een goedkope stijltang kan een evengoed resultaat geven als een dure, maar misschien duurt het stijlen dan net iets langer. Als je persé een dure stijltang wilt van een bekend merk, en je hebt er zelf het geld niet voor, kun je natuurlijk altijd wachten tot je verjaardag of tot kerst!
 TIP 5    Wil je dat je ook met nat haar kunt stijlen? Hou daar dan goed rekening mee met het maken van je keuze! Ja, ze bestaan echt!

Veel plezier met het maken van je keuze! Liefs, Larissa.

Welke stijltang hebben jullie, of zouden jullie supergraag willen hebben? Schrijf een reactie!

3 opmerkingen:

  1. iiiiik heb een van de kruidvat geloof ik, haha. ik weet niet hoe die heet, iets met een C. maarja, die voldoet me trouwens heel erg goed, en is in 5 sec. al gloeiend warm!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn haar is al stijl! Ik wil liever een krultang, LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Karin: Er komt vast nog wel een een artikel over krultangen! (krultangen klinkt raar? xD)

    BeantwoordenVerwijderen