zaterdag 27 november 2010

Wimperverzorging

Ja, ook wimpers hebben een goede verzorging nodig!
Veel mensen slaan dit over, met als gevolg gebroken & uitgedroogde wimpers.
Ik laat jullie tips zien, om lange en volle wimpers te krijgen, zonder er al te veel voor te hoeven doen.


Ten eerste, koop een goede oogmake-up remover! Geloof me, dit helpt écht! Veel make-up removers, en zelfs speciale oogmake-up removers laten een deel van je oogmake-up zitten. Dit is natuurlijk slecht voor je wimpers, als er elke nacht een restje mascara blijft zitten.
Enkele fijne & niet al te dure oogmake-up removers:

Roc Demaquillage Actif Make Up Remover, € 10,45
Oog Make-up Crème Remover - Oil of Olaz, € 4,39
Milde oogmake-up remover -Yves Rocher, € 5,30
              
Speciaal voor waterproof make-up - H&M, € 2,90

Sommige mascara's zijn er erg moeilijk af te krijgen, waar zelf de beste removers niet goed genoeg voor zijn. Misschien is het dan tijd voor een andere mascara! Tenzij je het er voor over hebt echt elke avond lang te boenen, wat ik overigens niet aanraad. Als je hard moet poetsen heb je veel kans dat er wimpers loslaten of breken, en dat willen we natuurlijk niet.

Spinnenpootjes, wie kent ze niet? Een dikke kwak mascara op je wimpers, met lekker veel klonten.
Nee, ik ben net zoals de meeste mensen geen fan. Tóch zijn er meisjes die dit mooi vinden, en die zullen elke avond heel lang moeten boenen. Doe je dit niet, dan heb je binnen no-time lelijke afgebroken wimpers. Goed boenen betekend wel meer kans op wimperuitval. Beter is het om voor een goede mascara te zorgen, die een mooier effect geeft dan deze spinnenpoten. 

Vaseline schijnt heel goed te zijn voor je wimpers! Ik heb dit zelf getest. Eerst al mijn mascara eraf, en dan een laag vaseline eroverheen. Het voel heel vet en niet zo lekker aan, maar als je slaapt heb je daar geen last meer van! Ik werd wakker met heerlijk zachte en gehydrateerde wimpers. Ze leken zelfs iets voller, maar dat kan ook illusie zijn ;D

Als je een wimperkrultang gebruikt, vervang dan regelmatig de rubbertjes die erin zitten. Deze worden niet alleen heel vies als je het met mascara gebruikt, maar er komen ook barstjes in bij veel gebruik. De rubbertjes kun je tussendoor schoonmaken, maar door de barstjes blijven je wimpers soms hangen. Dit is erg pijnlijk en slecht voor je wimpers!


Wil jij langere wimpers? Daar bestaat een bepaalde transparante mascara voor! Dit blijf je een tijdje smeren, en dat zorgt ervoor dat je wimpers gaan groeien. Ik weet niet of het echt werkt. Ik hoor zowel hele positieve reacties, als negatieve. Bij Idol Lash kan je zoiets kopen. Het kost wel wat, maarliefst 40 euro, maar het belooft langere wimpers in 2 weken! Ik heb het er niet voor over, maar misschien jij wel?

Wat doe jij aan je wimpers? Misschien heb jij nog wel betere tips!

5 opmerkingen:

  1. Ik ben een paar dagen geleden begonnen met een natuurlijke DIY lash gel. Je zou binnen een week verschil moeten zien! Dit is prettig voor de ogen en niet zo vet als vaseline!
    Vaseline doet overigens niks voor haren of huid, het legt alleen een laagje en het voedt dus niet.

    http://youtu.be/mPQBk5cA_pM

    Dat is het filmpje waar ik het van heb. Dr komt sowieso nog een artikel over want ik vind het gewoon heerlijk om te gebruiken! Ik gebruik overigens ook andere ingredienten erin dan zij gebruikt. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Sam: Dan ga ik dat artikel natuurlijk lezen als het er is! Vaseline voelde wel alsof het werkte, maar dit weet ik ook niet helemaal zeker. Ze voelde wel lekker zacht haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah ik heb aziatische wimpers,
    dus die zijn kort en niet krullend :(
    Gebruik nu eigenlijk bijna nooit meer mascara,
    en vaseline werkt bij mij helaas ook niet!

    Ben wel superbenieuwd of die 'groeimiddeltjes' werken, die serums ^^
    Je hebt ze namelijk ook van Catrice en L'oréal geloof ik!

    Als je die ooit uitprobeert ben ik wel heel erg benieuwd natuurlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben meteen begonnen met vaseline smeren ! En wat denk je? Mijn wimpers leken OOK een heel stuk langer :D

    kus M

    BeantwoordenVerwijderen