maandag 29 november 2010

Minx manicure

Minx manicure is nog helaal nieuw, en super hot in Amerika! Ik vond hier een filmpje over, en het leek me leuk voor een artikel. Aangezien ik een grote nail-art fan ben, vind ik dit natuurlijk superleuk! Ik ga het zeker een keer proberen (:

Minx manicure is een nail-art techniek waarbij er een flinterdun laagje folie op je nagel geplakt wordt. Minx heeft leuke motiefjes en supermooie kleuren! Minx manicure is onstaan in Californië, maar inmiddels loopt half Amerika ermee. O.a. Lady Gaga & Beyoncé zijn al vele malen gespot met prachtige Minx nagels, en nu is het tijd voor Europa om deze trend te ontdekken!

Ook geschikt voor je tenen!
Er zijn wel honderden verschillende folies te verkrijgen, en het is supersnel aan te brengen. Je moet de folie een beetje warm maken, en dan kun je ze opplakken, en drogen gaat erg snel. Simpeler kan niet toch?! Een ander voordeel is dat de folie wel twee hele weken kan blijven zitten, en wil je het er toch af? Daar is niet eens nagellakremover voor nodig, gewoon föhnen en eraf trekken! Je kunt ze trouwens gewoon bij de Kruidvat kopen, er zijn 'neppers' die wat goedkoper zijn.


Een nadeel dat ik heb kunnen  vinden is dat het best duur is.  Een potje nagellak is in verhouding veel goedkoper, zelfs als je kijkt naar hoe lang het blijft zitten. Ook het aanbrengen is in het begin een beethe lastig, waardoor je folie kan verspillen. But after all, is het zeker het proberen waard!

5 opmerkingen:

  1. echt leuk!

    weetje wat ook leuk is:
    water marble!
    alleen wilt dat mij niet echt lukken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Sas-kia: Jaa, dat is superleuk om te doen, wel een kliederzooi! Maar daar komt zeker een DIY over, als ik het wat beter kan! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoe heb jij de folies opgewarmd? moet je daar een speciale lamp voor hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Car: Laat antwoord, maar die folies die ik gebruikt heb, moest je blanke nagellak overheen smeren zegmaar, en dan goed aandrukken. DDus opwarmen was niet nodig! En anders, kun je een fohn gebruiken ;)

    BeantwoordenVerwijderen