zondag 12 december 2010

Solid perfumes (DIY)

Solid parfum is een vaste parfum, en het word steeds populairder!Steeds meer merken hebben een solid parfum in hun collectie, en ook de budget merken beginnen ermee te komen. Het is dan ook superhandig, die parfum uit een blikje.
Ik dacht, dit moet ik ook zelf kunnen!


 Wat heb je nodig?
- Leeg blikje. (Bijvoorbeeld een leeg vaseline blikje)
- Oliën, welke precies lees je in het recept.
- Halve theelepel Bijenwas
- Kom om in te mengen
- Koelkast, maar ik denk dat je die wel in huis hebt!

Stap 1 - Pak de kom en meng 1 1/2 theelepel jojoba olie met 25 druppels essentiële olie. Je kunt kiezen uit verschillende oliën, om een eigen geurtje te krijgen. De oliën zijn gewoon te koop bij de Tuinen, of op het internet!
Stap 2 - Smelt de bijenwas en meng het met de oliën. Giet dit mengseltje in het blikje of bakje waar je je vaste parfum in wilt hebben.
Stap 3 - 'Schud' het blikje snel van links naar rechts, zodat het mengel glad in het blikje komt te zitten. Zet het daarna 10 minuten in de koelkast om het te laten harden.

En klaar is je solid perfume! :D
Het is even een gedoe, maar dan heb je wel een goede & goedkope parfum!

Natuurlijk kun je ook de volgende al bestaande vaste parfums uitproberen:

 
                                                      Dúúr, maar wel heel cute!
Daisy Solid Perfume Charm Necklace van Marc Jacobs, €47

L’Occitane Rose Solid Perfume, $6.50

L’Occitane Cherry Blossom Solid Perfume $9


Let op: de laatste 2 parfums zijn in dollars. Ze zijn dus te bestellen, en omgerekend in euro's kom je goedkoper uit.

Ik heb het recept nog niet zelf uitgeprobeerd, omdat ik de ingrediënten niet thuis had. Maar ik ga het zeker eens proberen, waarom niet?!

Heb jij een vaste parfum, of het je er 1 zelf gemaakt? laat het me weten! xoxo

3 opmerkingen:

  1. Wat handig, dankjewel voor het delen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Wist niet dat zoiets bestond. Ik heb nog van dat olie spul voor geurkaarsen, kijken of daar wat bij zit! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga het uitproberen!

    http://ieatfashiontoday.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen