dinsdag 16 november 2010

Low-budget eyeliners

Ik ben echt dol op eyeliner! Zonder ga ik echt bijna nooit de deur uit. Speciaal voor jullie heb ik vandaag een review gemaakt over 2 low-budget eyeliners, namelijk; essence - Longlasting eye pencil 01 Black fever & hema - perfect eyeliner zwart. Allebei zijn het eyeliners met een soort stiftje die je net als een lipstick uit kan draaien. Ik heb niet alleen gekeken naar het pigment, maar ook hoe lang het blijft zitten en hoe makkelijk het aan te brengen is.

Mijn hond had mij hema eyeliner te pakken gekregen, nu zitten er allemaal putjes in! 

We beginnen met die van essence, nummer 2 op de foto. De eyeliner heeft mooie zilveren letters, en is voor de rest zwart. De verpakking is simpel, maar mooi. De eyeliner geeft best goed pigment af. Je moet wel een paar keer over je waterlijn/ooglid gaan, en een beetje duwen want anders komt er bijna niks af. Dit is best wel irritant, want het duurt gewoon langer tptdat je een mooi zwart lijntje hebt. Doordat je moet duwen voelde mijn oog een beetje branderig nadat ik de eyeliner op had gedaan, maar het resultaat is wel mooi. Ik ging ermee naar school, en heb thuis gekeken of de eyeliner nog goed zat. Deze eyeliner blijft echt een tijd zitten! Ik heb hem op mijn waterlijn gedaan, dus dan is het wel goed als het blijft zitten, en niet allemaal in je oog komt.

Voor en na het wrijven.  1 Hema,  2 Essence

En dan nu de eyeliner van de Hema! Nummertje 1 op de foto. De verpakking is nogal saai, er staat niet veel op en het is een saai lettertype. Maargoed, op naar de inhoud! Waauw! Deze eyeliner geeft echt een heel goed pigment, zonder te drukken! Dit is veel beter als bij essence. Het gaat super makkelijk over je oog heen, en met 2 keer & zonder te drukken is het resultaat al mooi. Ik ben helemaal enthousiast! Ook met deze eyeliner ben ik naar school gegaan, en het resultaat was minder als die van essence. Ik zag nog heeel vaag de eyeliner zitten, en de rest was verdwenen. Niet zo goed dus! Maar 3 uur houdt hij zeker wel uit, dan maar in de pauze's naar de WC's om het bij te werken. Haha!


Tja, en welke eyeliner is dan het best van deze 2? Dit is zo lastig te zeggen, omdat ze allebei kwalitatief heel goed zijn voor de lage prijs. Ik vond het heel vervelend om die van essence op te doen, hij gaf gewoon niet zo veel af! Die van hema blijft veel minder lang zitten. Dusja, welke nou de beste is? Dat ligt volgensmij aan wat je zelf fijner vind! Ze zijn alletwee aan te raden, als je budget-proof eyeliners zoekt (:

Welke eyeliner gebruik jij op dit moment, of heb jij ooit gebruik? En wat vond je daar dan van? Schrijf het bij de reacties! x

7 opmerkingen:

  1. ik gebruik vloeibare eyeliner van de hema, die is ook heel goed haha, alleen daar gaat het ook snel meer vervagen. doordat het OP je ooglid zit en niet op je waterlijn houdt die toch nog wel redelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Ynske: Die ga ik binnenkort ook kopen! Heb er nu 1 waarvan ik het merk niet meer weet, maar die is bijna op, en ik ben een beetje blut. haha (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb die van essence met vloeibare eyeliner kan ik niet overweg en met deze wel haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Moniek: Ja, ik vind zo'n stiftje ook altijd heel fijn, maar met een vloeibare is het resultaat toch net iets mooier vind ik! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb die van hema, en eigenlijk bevalt die mij goed genoeg, ik maak altijd een vaag lijntje :)

    En je had gereageerd op linkruilen, dat is goed, je staat erbij, dus zet jij http://xsunkissed.blogspot.com er ook bij?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zweer bij essence ;)
    Leuke blog hoor!

    Ik zet je bij mijn links. So did you?

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @ Nadia & Kim: Allebei bedankt! Ik zal jullie linken en ook gelijk volgen, haha (: x

    BeantwoordenVerwijderen