vrijdag 11 juli 2014

Besparen op beauty? Ja dat kan!

Je zou allerlei dure en luxe producten kunnen kopen, maar wat als het ook anders kan? Waarom onnodig veel geld uitgeven als er zoveel producten te koop zijn die kwalitatief te vergelijken zijn met dure producten? Tuurlijk geven dure en mooie producten een fijn gevoel van luxe, waar ik mezelf ook op betrap. Ik merk alleen wel dat ik ook héél gelukkig kan worden met koopjes! Kijk mee naar mijn meest gebruikte bespaar tips op het gebied van beauty!


Uit eigen keukenkastje
Het zal je verbazen hoeveel je zelf kunt maken met producten die je waarschijnlijk al in huis hebt! Neem bijvoorbeeld een kijkje in mijn artikel over zelf gezichtsmaskertjes maken. Met yoghurt, honing en verschillende groente en fruit kom je al een heel eind. Zoek eens op internet voor wat leuke DIY's op het gebied van beauty, je zult zien dat er veel bestaan! Ik heb bijvoorbeeld al goedkoop mijn eigen suikerwax, neusstrips en verschillende maskertjes gemaakt.

Stomen, gratis en voor niks!
Jullie hebben vast allemaal weleens van stomen gehoord. Voor de mensen die het nog niet kennen; stomen is een goede manier om de poriën in de huid te openen en op deze manier vuil te verwijderen. Stomen is ook nog eens heel goed voor de doorbloeding. Stomen kun je gewoon thuis doen, met een teiltje heet water en een handdoek over je hoofd! Vul een bak met gekookt water en laat dit een paar minuten afkoelen. Doe je haar in een knot en reinig je gezicht met water. Vervolgens hang je een handdoek over je hoofd en zo blijf je 5 minuutjes zitten. Probeer gewoon normaal te blijven ademhalen! De fout die ik vaak maak is dat ik niet goed adem waardoor ik in ademnood kom, niet zo handig.. Vervolgens maak je je gezicht droog en voilá, daar zijn je open gestoomde poriën, klaar voor bijvoorbeeld een neusstrip! 

Ultra budget beauty
Tuurlijk heb je de grote luxe winkels waar je allemaal mooie producten kan kopen. Om gelukkig van te worden! Maar waarom zou je veel uitgeven aan producten waar je eigenlijk geen verschil bij merkt? Neem bijvoorbeeld wattenschijfjes, deze kun je heel voordelig halen bij bijvoorbeeld de action. Scheerschuim en neusstrips koop ik ook standaard daar. Ik merk echt geen verschil met duurdere merken. Wat een voordeel aan de Action en de op=op voordeelshop is, is dat ze 'gewone' merken hebben voor een goedkoper prijsje. Bij de Action hadden ze zelfs O.P.I. lakjes liggen voor een spotprijsje! Ik koop dus ook altijd mijn shampoo en conditioner bij dat soort winkels, gewoon omdat het toch weer wat centjes scheelt. Open je ogen dus eens extra goed als je bij dit soort winkels loopt! Kijk wel uit met zonnebrandcrème in deze winkels, deze kan namelijk over de datum zijn terwijl het wel goede merken zijn!

Daarnaast hebben Kruidvat, Etos en HEMA ook vaak fijne budget-proof producten. Bij mij is de HEMA eyeliner favoriet. Verder heb ik veel van het make-upmerk Catrice, vooral de nagellakjes zijn aanraders. Erg voordelig, maar bij de meeste producten toch best een goede kwaliteit!

En heb jij nog budget tips? Laat het weten in de comments!






Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen